Meer foto's, gale en koninginnedag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu Meer foto's, gale en koninginnedag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu

Meer foto's, gale en koninginnedag

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

20 April 2005 | Australië, Melbourne

Hi dudes,

Het begint misschien een beetje saai te worden, maar ik heb het hier nog steeds enorm naar mijn zin. En om helemaal in cliches te treden heb ik ook nog een aantal foto’s van mijn Western Australia trip om nog een beetje jaloezie bij jullie op te wekken.

De afgelopen weken was er niet zoveel bijzonders gaande Down Under. Ik ben terecht gekomen in het normale universiteits leven. Hoe saai dat ook mag klinken, ik heb nog altijd genoeg ‘extra-curriculaire’ activiteiten om mijn bestaan hier wat kleur te geven ;-) Een van deze was het bal georganiseerd door de Melbourne University Student Exchange Society (MUSEX, ik weet het is misschien niet de meest tactvol gekozen naam, maar het trekt zeker veel aandacht). Afgelopen woensdag was er dus een gala voor exchange studenten en Ozzies die op exchange zijn geweest/ of nog gaan in een fancy club aan de rivier. De dress code was redelijk formeel en aangezien de enige kledij die ik hier bezit bestaat uit slippers, shorts en t-shirts was ik genoodzaakt om iets degelijkers aan te schaffen. Heb voor 3 euro een broek gekocht bij een 2e hands winkel en een niet al te duur shirt met de altijd formele gympen (multifunctionaliteit!) maakten mijn outfit compleet. Het feest was erg gezellig en het feit dat iedereen de volgende dag zich niet meer de hele avond wist te herinneren zegt genoeg....

Volgende week zaterdag is het koninginnedag en we zijn als trotse Nederlandse burgers natuurlijk verplicht deze heugelijke dag niet ongestoord voorbij te laten gaan. Daarom organiseren we op koninginnenach een goed Nederlandse feestje waar nog lang over nagepraat zal worden Down Under. Nederlandse tradities en lekkernijen mogen natuurlijk niet ontbreken, dus ik wil jullie graag oproepen om te helpen. Heb je een goed idee mbt het oranje gevoel of iets anders typisch Nederlands wat niet op ons feestje mag ontbreken, let me know! Als tegenprestatie zal ik jullie de waarschijnlijk zeer interessante verhalen en foto’s niet onthouden ;-) Alvast bedankt.

See ya later mates! Take care.

  • 20 April 2005 - 06:31

    Kloosterboer:

    Ha die Niels,

    Tips voor de Koninginnedag:
    * Voldoende Piws
    * Bitterballen
    * Oranje bitter(mar da zullen ze wel nie hebben daar)
    * En natuurlijk alles oranje en rood-wit-blauw
    * Die aussies het nederlands volkslied laten zingen(kan nog lache worden)

    Verder week ut ook nie!

    Groeten und bis nächstes mal!

  • 20 April 2005 - 08:56

    WJ:

    Zijn er geen smileys die uitdrukken dat je mond openvalt?:) Ö)

  • 20 April 2005 - 09:29

    Heijsterkamp...:

    Nelis kan het allemaal niet aan hoor..je moet snel terug komen!Al die vrouwen!!:) geniet maar fijntjes daaro..Als je net terug bent zal ik de reis van 2 maanden richting mallorca maken of me daar te gaan vermaken als good looking barman he!!!Daaaaggg groet stefan.

  • 20 April 2005 - 10:14

    Hans:

    Heeeeeeee Niels,

    Ik heb nog wel wat Oranje-stuf van Adecco. Misschien dat ik het kan opsturen.... Doe anders maar ff het adres, misschien dat het nog op tijd overkomt...

  • 20 April 2005 - 12:30

    Joris B:

    Maak ze een daar gek met koninginnenach Beach Boy.

  • 20 April 2005 - 13:52

    Miranda:

    Lieve Niels,

    Willen jij en Johan voortaan wel je shirt aanhouden op de foto's. Bij gebrek aan mannelijk schoon hier is het nogal een kwelling ;) hahaha.
    Heel goed dat je het nog erorm naar je zin hebt, roomie! Mooi dat de herinneringen van het bal niet compleet zijn, dat zegt weer genoeg. Keep up the good work..!

    Heel veel liefs
    Miranda

  • 21 April 2005 - 09:35

    Wouter:

    Yo Nelis! Ziet er wel hééél relaxt uit daar! Door zo'n semester daar heb je het hele jaar zomer, wat wil je nog meer!

    Leuk dat jullie een party organiseren met Koninginnedag, doen wij hier ook in Swiss. Nog een tip: flink veel Nederlandse muziek downloaden; Hazes, Frans Bauer, skihutmuziek, Normaal, de Voederbietels... en mochten ze dat niet zo leuk vinden daar (wat ik niet zou begrijpen) heb je natuurlijk ook nog de vele Dj's van Nederlandse bodem die een fuif tot een feest maken! Veel plezier op de 30e en ik wacht met spanning op de foto's!

    Liefs,

    Wouter

  • 21 April 2005 - 19:47

    Ingrid En Bert:

    Hè Niels,

    Mooi dat je het naar je naar je zin hebt. Doe je nog wel eens studeren, of is het alleen feest en vakantie? Het ziet er wel erg gezellig uit. Dat wordt straks weer afkicken in Nederland.
    Hier gaat alles goed en rustig zijn gangetje, weinig nieuwtjes in Bathmen.

    Nog veel plezier en de groeten.

    Ingrid, Bert en de kids

  • 23 April 2005 - 11:28

    Bas B:

    Niels, tipje van een AIESEC'er: the DUTCH WINDMILL: een fles Bessen(rood),fles Jenever(wit),fles Blue Curacau(blauw). Men moet dan drie adjes trekken achter elkaar en tussendoor rondjes draaien (als een Ned. molen...) is gegarandeerd succes!!!

  • 24 April 2005 - 09:26

    Jochem:

    Ow lekker bitterballen!

    Broodjes frikandel met lots and lots of MAYO

    Nog ergens foto's op hangen van onze koningin? Elke foto een andere muts?

    Maar ik merk het weer, jij gaat emigreren als je ooit nog je weg terug naar het regenachtige Holland weet te vinden. Ik leef met je mee!

    MZZL

  • 26 April 2005 - 10:52

    Marleen:

    Valt met tegen dat niemand het nog echt genoemd heeft, maar wat dacht je van Grolsch? Toch niet geheel onbelangrijk voor een Nederlands feestje. Heel veel plezier de 30ste en ik ben benieuwd naar het verhaal.

    Groetjes uit markelo

  • 02 Mei 2005 - 07:33

    Willeke:

    lieve, lieve Niels,
    Fijn, dat je het nog zo naar je zin hebt. Wij.... beginnen je best wel te missen.Verder alles oke hier. Heel veel genieten daar en van mij een dikke pakkerd,

  • 05 Mei 2005 - 18:17

    Paul:

    ha neef van ons.
    Vertel je koninginnedagbelevenissen eens, Wij hebben 60 jaar bevrijding al weer achter de rug.
    we beginnen je vrolijkheid nu toch wel te missen in Bathmen. De tijd gaat snel en over 7 weken zien we je weer.
    groeten van paul, ivonne en de jongens

  • 05 Mei 2005 - 18:36

    Nick:

    hoi niels alles goed met mij wel.
    ik heb een feestje gehad van opa.
    en ik ben kampioen geworden met de voetbal.
    goed he.
    wat heb jij gedaan.
    ik heb vakantie he leuk he.
    ik ga morgen poolen met opa toon.
    dat word leuk jo.
    en naar mcdonalds.
    hebben ze die ook in australie mcdonalds.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels
Actief sinds 24 Okt. 2003
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 57692

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: