Onweerstaanbaar voor vrouwen.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu Onweerstaanbaar voor vrouwen.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu

Onweerstaanbaar voor vrouwen....

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

06 December 2006 | Thailand, Bangkok

Sa wat dee khap!

Sinds de laatste update vanuit Zuid-Oost Azie vorige week heb ik natuurlijk weer een aantal dingen beleefd die ik jullie niet wil onthouden. Of jullie behoefte hebben om het te lezen moeten jullie zelf maar uitmaken, maar de keuze bied ik je in ieder geval ;-) Dit is de (voorlopig) laatste highlight uit mijn belevenissen aangezien ik morgen helaas weer naar huis vlieg.... Maar voordat ik jullie weer verblijd/bedroef (doorhalen wat niet van toepassing is) met mijn terugkomst, mijn ervaringen van de afgelopen week!

Ik ben nog een dag op het hemelse eiland Ko Lanta gebleven en ben daar vooral erg druk geweest met te bedenken welke fruitshake ik nu eens zal gaan drinken op het strand. Wordt het coconut-pineapple, of toch banana-mango??? Life's hard sometimes.... De laatste avond hebben we lantaarns met hete lucht vanaf het strand de lucht ingelaten. Schijnt een Thaise traditie te zijn (vraag me niet precies hoe of wat omdat ik de hele dag bezig was met mijn fruitshake beslissingsproces) maar was in ieder geval erg mooi. Als de lampion genoeg gevuld is met hete lucht laat je hem los boven de zee en doe je een wens en als je je lampion ziet verdwijnen aan de horizon moet je maar hopen dat die uitkomt (foto's hiervan kun je op verzoek opvragen bij ondergetekende aangezien een Candese vriendin deze heeft gemaakt en nog niet gemaild heeft).

De volgende dag scheidde de wegen van TJ (Canadees waarmee ik 1,5 week gereisd heb en veel mee gedeeld heb: vreugde, leed, een bed.....) en mij elkaar. Hij moest een visa run maken naar Maleisie om zijn visa te hernieuwen. Het is namelijk maar 30 dagen geldig en toen hij daar op het laatste moment achter kwam, heb ik mijn situatie ook maar even gecheckt (onder het genot van een coconut shake uiteraard). Blijkt dat ik precies 30 dagen in Thailand ben en mijn visum de dag dat ik vertrek verloop... Mooie dingen!

Vanaf Ko Lanta was het een lange reis naar Bankok. Eerst 10 keer overstappen van minibus op minibus op ferry op tuk-tuk op taxi op pick-up truk voordat de lange reis met de bus naar Bangkok begon. 18 uur later stond ik om 4 uur 's ochtends in Bangkok. Een hostel zoeken viel nog niet mee. Ten eerst natuurlijk gezien het tijdstip en ten tweede omdat het 5 december groot feest is in Thailand (en vooral Bangkok) en het dus extra druk is in de stad (lees: nog drukker dan normaal = nog meer stank, geluid, uitlaatgassen en schreeuwende mensen... maar gek genoeg begin je eraan te wennen en ga ik het toch wel missen. Gelukkig kan ik dezelfde taferelen in Rotterdam verwachten bij mijn terugkomst ;-) ). 5 december was namelijk de verjaardag van de koning van Thailand (zie de gelijkenis: ook een oude man, 79 jaar) en tevens zijn 60 jarig jubileum als koning. Iedereen loopt al dagen in het geel omdat dat de kleur van de koning is. Volgens mij omdat hij omdat de dag waarop hij geboren gelinkt is aan de kleur geel (elke dag heeft een kleur). Maar dat weet ik ook niet helemaal zeker (wederom druk met moeilijk keuze proces: espresso of toch een long black @ Starbucks.....). Verlang naar Jennie die gewoon voor mij beslist wat ik drinken moet afhankelijk van mijn status (dubbele esprosso Niels?? Je ziet eruit alsof je het nodig hebt....)! Good old Jennie ;-)

De koning is ook echt een koning in Thailand. De propaganda machine rond hem is echt enorm. Er is een levensgrote afbeelding van hem op elke staathoek en overal vind je grote billboards met "long live the king!". Hij wordt vereerd alsof hij de grote verlosser himself is. Ik vind het wel een beetje creapy. Doet me een beetje denken aan indoctrinatie. 2 dagen geleden ging ik naar de bioscoop in Bangkok, en voor de film draaien ze het volkslied en gaat iedereen staan terwijl ze een filmpje van Thailand en de koning laten zien waarin hij wordt geschets als de man die alles kan en iedereen in Thailand hereningd. Maar het is not done om hier de koning te bespotten, dus houdt ik mij enigszins kritische blik maar voor me en richt al mijn energie op de legio keuzes die ik hier moet maken (pad thai met kip of toch met garnalen....) ;-)

Op aanraden van een aantal vrienden heb ik een fietstocht gemaakt door Bangkok. Een Nederlandse man die hier al 20 jaar woont organiseert op echte Nederlandse fietsen een tocht door de kleine en nauwe straatjes van Bangkok. Erg leuk dus. Helaas was de betreffende gast ziek en kregen we een Thaise jongedame als guide mee. Ik was samen met 4 Australische vrouwen (mama met 3 dochters). Het was erg gezellig, niet alleen om in buurten van Bangkok te komen waar je anders nooit zo komen, maar ook om weer eens ouderwets Ozzies te lullen en goede verhalen op te halen uit die andere mooie tijd.... Bij een van de vele tempels aangekomen te zijn, kreeg ik na een goed gesprek met een monnik (via de Thaise tolk uiteraard) een budha beeldje aangeboden van hem dat hem volgens mij onweerstaanbaar zou maken voor vrouwen! Na een weloverwogen besluit heb ik het uiteindelijk toch maar geaccepteerd (natuurlijk omdat het erg onbeleefd is om het zoiets te weigeren ;-) ) Het beeldje bleek direct effect te hebben toen de Ozzie chicks plotseling meer geinteresseerd in me raakten (zie foto). Helaas heeft het beeldje tot nu toe niet het gewenste effect gehad, maar ik denk dat ik nog met mijn powers moet leren omgaan ;-)

Na een tocht van een 5-tal uur ben ik 's middags met de Australiers naar het Grand Palace en de grote Budha gegaan. Het is zoiets dat je gezien moet hebben als je in Bangkok bent, maar ik vond het toch een beetje tegenvallen. Het Grand Palace is het paleizen complex van de koning en dient meer als een grote toeristische trekpleister dan dat het andere betekenis heeft volgens mij. Maar het heeft wel een aantal leuke foto's opgeleverd ;-) (let trouwens op de zeer modieuze kleding die ze verstrekken om het complex te betreden, korte broeken zijn verboden..) Na een vermoeiende dag op de fiets en rondlopen op het paleizen complex was het goed bijkomen in het zwembad op het dakterras van het hotel waar de Ozzies bleven. Een schaars moment van luxe in mijn o zo zware leven hier in Thailand ;-)

's Avond ben ik met de Ozzies en Hanka (meisje waarmee ik ook een tijdje heb gereisd en die ook haar laatste dagen in Bangkok had) uit eten geweest en naar Patpong gegaan. Dit is een berucht gebied van Bangkok waar het duistere (lees: clubs met de welbekende 'ping pong shows', bij onduidelijkheid kan nadere informatie ingewonnen worden bij ondergetekende, maar aangezien er wellicht mindejarige mensen dit ook lezen ben ik genoodzaakt tot enige censuur) nachtleven hoogtij viert. Wij hebben het maar gehouden bij een drankje in een van de niet seks club... een mexicaanse salsa bar (pinches buenas cosas!)

De voglende dag ben ik met Hanka naar de Baiyoke Tower geweest. De hoogste toren van Bangkok met een fantastisch uitzicht over de stad. Alleen jammer dat de view vanaf elke kant hetzelde is. Vol met skyscrapers en grauwe lucht. Desalnietemin toch goed voor een paar mooie foto's ;-) De middag hebben we gerelaxed in de zon in Lumphini Park omdat de nodige moeilijke keuzes (ananas of mango bij de fruitkraam) ons toch wel flink hadden uitgeput ;-)

Vandaag is mijn laatste dag in Bangkok. Dat wordt dus een beetje shoppen in een van de ontzettend grote malls (ze hebben er hier echt zo veel.... wederom lastige keuzes) en genieten van de laatste uurtjes zon voordat ik weer voet zet op Nederlandse bodem.

Ik heb genoten van al jullie reacties op mijn verhalen. Hopelijk was het genot wederzijds (is altijd wel zo prettig..). Ik hoop jullie snel weer te zien in Rotterdam/Bathmen/Amsterdam of waar dan ook. Jullie zijn natuurlijk allen van harte welkom op het afstudeerfeest dat ik samen met Wouter en Willem Jan geef op zaterdag 16 december! Dus als je deze datum nog niet groot in je agenda had omcirkeld, doe het bij deze! Gratis drank @ Hoge Wiek, Oostmolenwerf 80, Rotterdam!

Het ga jullie wel en wederom een dikke kus voor degene die het het hardste nodig hebben!

Als je dit leest heeft de titel je verleidt tot het lezen van mijn verhaal en ben ik er wederom in geslaagd mijn opgedane marketing kennis in de praktijk te brengen. 14 december wordt ik hier trouwens officieel voor beloond met een titel ;-)

  • 06 December 2006 - 06:53

    Brigitte:

    NIELS!
    Wéééééééderom meuie verhalen! Ik heb alles met plezier gevolgd/gelezen, dus wie weet krijg je me vanaf januari wel aan de koffie ;) Ik spreek je de 16e, kan je nog meer sterke verhalen ophangen :D
    xx

  • 06 December 2006 - 07:41

    Hansel:

    Heee Niels,

    Volgens mij vermaak je je daar wel..... Stoere foto's trouwens!!! Ik ga nu ook maar snel ff kijken naar een cursus "Vliegangst"........... Veel plezier nog ff!!!

  • 06 December 2006 - 10:04

    Emek:

    Je hebt officiële beloning verdiend hoor, ben keer op keer gelokt door je prachtige titels ;)


  • 06 December 2006 - 10:32

    Bas:

    .... oke.... en wie was nou je vriendin?? Ik zie zoveel verschillende dames... ;)

  • 06 December 2006 - 11:17

    Boris:

    Yo Nelis! Het was weer een waar genoegen om je belevenissen te lezen. De onderschriften bij de foto's geven ook zeer goed weer hoe groot jouw inspiratie was bij het plaatsen van dit verhaaltje...nice

    Succes met je terugreis en spreek je binnenvlug!

    Kusje Boris :)

  • 06 December 2006 - 11:19

    Jobien:

    Erg goede marketing technieken meneer, ik heb het hele verhaal gelezen. Nu had ik toch de tijd, maar de marketing gaf de doorslag ;-)ik krijg wel erg veel zin krijg in een lekkere shake in een tropisch paradijs. Heb je heel Kho San Road al afgestruind? anders moet je daar echt nog even langs voor je laatste souveniers.Geniet nog even van de laatste 24 uur en tot snel.

    Greetz Jobien

  • 06 December 2006 - 11:26

    Miranda:

    Ik spreek even voor de mannelijke Friends. Dat is toch niet leuk als jij helemaal alle vrouwen achter je aan krijgt. Aan de andere kant er moet altijd een derde met het been vandoor gaan (was toch het spreekwoord?!) Kom nu maar snel weer thuis volgens mij heb je het wel gezien daar ;)
    En wees niet bang, dat pochen met je marketing skills leren we je wel weer af!

  • 06 December 2006 - 11:48

    Bank:

    Goed bezig Nelis! InderD altijd lastige keuzes daar met die shakes.. Wanneer je toch nog twijfeld wat betreft je visum; op het vliegveld in Bankok matsen ze de mensen die 1 dag te laat zijn, geen probleem dus! Ik spreek je wel in R'dam of Battum,

    Gegroet!

  • 06 December 2006 - 13:37

    Judith:

    Hoogste tijd...
    Voor de Nederlandse nuchterheid..
    Maar mooie afsluiter. Hebben ze ook zo'n buddha beeldje voor vrouwen? Ennuh.. ik sluit me nog even bij Miran aan als goede friend. Beetje veel Ross' quotes deze week :-). x x

  • 06 December 2006 - 15:21

    RaulP:

    Als je het goede vliegtuig maar uitkiest Nelis... maar dat moet lukken neem ik aan. :-)
    Lijkt op een geslaagde trip.
    Nu tijd om weer naar huis te komen en pilsjes te nuttigen met ons. :-)

  • 08 December 2006 - 09:32

    Jasper:

    Haha, ik zie hier wat stiekeme trainingskilometers op de fiets :)

    Mooi verhaal weer Niels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels
Actief sinds 24 Okt. 2003
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 57672

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: