Koninginnedag Party! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu Koninginnedag Party! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu

Koninginnedag Party!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 Mei 2005 | Australië, Melbourne

Hi mates!

Dank jullie wel voor al jullie tips met betrekking tot het koninginnedag feest! De meeste waren erg moeilijk te realiseren aan de andere kant van de wereld (bitterballen, oranje bitter, frikadellen). Maar met geringe middelen hebben we toch een geslaagd feestje weten te bouwen als zeg ik het zelf ;-)

Ik had een fles jenever meegenomen vanuit Nederland en bewaard voor een typische Nederlandse gelegenheid. Aangezien AZ en PSV allebei de finale hebben gemist, was koninginnedag de perfecte gelegenheid om hem te nuttigen. Daarnaast een heleboel goedkoop (je bent student of je bent het niet.....) ‘Nederlands’ export bier ingeslagen dat we in Nederland niet goed genoeg vinden om te drinken. ‘Amsterdam’ en ‘Hollandia’ zijn hier de goedkopere varianten van Grolsch en Heineken. Goudse kaas, komkommer, leverworst en knakworstjes maakten het menu compleet.

We hadden Stevens kamer omgetoverd in een oranje partyhok. Een beetje geschuif met het meubilair (wat het niet allemaal heeft overleefd) leverde een ruimte van zo’n 20 m2 op waar we onze gasten zouden ontvangen. Rood-wit-blauw en oranje versieringen maakten de Nederlandse sfeer compleet. We wisten natuurlijk dat wij Nederlanders berucht waren voor onze goede feestjes en we verwachten ook wel redelijk wat mensen, maar de hoeveelheid mensen overtrof zelfs onze wildste dromen. In totaal zijn er zo’n 75 mensen komen opdagen en de sfeer was dan ook erg gezellig. Een Nederlands paar dat toevallig langs liep op de straat zag onze Nederlandse versieringen op de ramen en kwam ook even een drankje nuttigen. Het bier vloeide rijkelijk (niet alleen in de kelen, maar ook over de vloer en muren), iedereen keek me raar aan toen ik het Wilhelmus begon te zingen, en de knakworsten waren een groot succes! Alles wees er dus op dat het een legendarisch feestje zou worden.

Maar zoals altijd komt aan al het goede een eind. En dit keer was het een abrupt einde. Tegen een uur of 1 had het hele appartementencomplex wel door dat er een groot feest gaande was en zoals altijd zijn er dan een aantal die dat niet kunnen waarderen. De beveiligheids kerel van het appartement kwam dan ook opdagen en we waren genoodzaakt ons feestje te staken. Zijn commentaar toen hij de kamer inliep: ‘Wow, I’ve never seen so many people in such a small room’. Dat zegt genoeg denk ik ‘-) Al met al was het dus een geslaagd feestje waar nog lang over nagepraat werd (ze zijn er nu nog steeds mee bezig).

Momenteel bevind ik me in de laatste weken van de colleges en begin juni beginnen mijn tentamens. Het leven is momenteel dus iets minder spannend Down Under. Natuurlijk zijn er nog genoeg feestje om af te lopen, maar er moet nu toch ook nog een beetje gestudeerd worden om de studiepunten veilig te stellen. Maar om mezelf te belonen voor alle inzet die ik (waarschijnlijk) ga leveren tijdens de aankomende weken, heb ik een ticket naar Fiji geboekt op 14 juni. Ga 10 dagen lang even bijkomen van de afgelopen ‘hectische’ maanden. En daar is Fiji natuurlijk uitermate geschikt voor. Een beetje scuba duiken, beetje op het hagelwitte strand liggen, beetje toeristje uithangen, the usual.

Kom 3 dagen voordat ik weer terug naar Nederland vlieg weer aan in Melbourne. Heb dan dus nog even tijd voor een goed afscheidsfeestje! Kijken of we de security guy weer kunnen imponeren ;-)

Take care mates! See ya later!

  • 07 Mei 2005 - 12:56

    Boris:

    Wow, wat zie je er toch weer knap uit Nelis, met die mooie oranje haardos! Ik vind het wel een prestatie hoor: een Duitser vrijwillig in een oranje shirt krijgen, netjes hoor!

    Je hebt toch maar besloten om naar Fiji te gaan; lijkt mij een goede keuze, je hebt natuurlijk al zo weinig kunnen genieten ;)

    Ik zou zeggen: doe je best maar even met je tentamens en geniet van een reisje naar Fiji!

    Dan kunnen we in juli samen weer eens een pintje nuttigen...

    Kusje,
    Boris

  • 07 Mei 2005 - 13:05

    WJ:

    Next, HollandParty in Cologne... goed voorbeeld doet volgen, bedankt voor de ideeen!!!:)

  • 07 Mei 2005 - 16:50

    Frank:

    Nou Niels,
    Je hebt het weer leuker leuk ofniej...
    Nou ja je bent niet de enige die feest viert wij hier ook..
    Ik ben de hele week na 12 a 1 uur thuis gekomen,,,, ben ook nog naar tineke schouten geweest duzzz.
    Maaruh jij gaat ook lekker, ook weer een reisje geboekt.
    Maar je moet ook nog effe aan de gang met je tentames....
    Nou verder is er niet zoveel gebeurt.
    Nou ja opa was jarig dan, was heel gezellig,,, de voetbal is geweest :')
    Duzz het is hier ook wel gezellig...
    Heb je trouwens gehoort dat Bush in Nederland komt...(vandaag)

    Nou niels ik hoop dat je nog een hele leuke tijd gaat beleven.
    En we zien je wel weer.

    Groetjes Frank

    Trouwens met je tel.abonnement gaat het goed hoor,,,,..!!

  • 07 Mei 2005 - 18:07

    Wouter:

    Leuk om te zien hoe koninginnedag over de hele wereld gevierd wordt! Ziet er gaef uit!

    Knakworsten en bier doet het altijd goed! haha

    Keep up the good work!

    Wouter

  • 08 Mei 2005 - 19:39

    Miranda:

    Hey Niels,

    Heel cool zo je haar..!

    Nu ik na 30 uur wakker te zijn (heb het laatste feestje maar doorgehaald tot het bittere eind tot nu - 4 uur in de middag) je site lees kost het me enige moeite maar nog steeds ben ik zoooo trots op mijn roomie. 75 man op 20 vierkante meter - proberen in de Hoge Wiek..?!

    Heel veel liefs!

  • 08 Mei 2005 - 20:54

    Doris:

    Supercool!

  • 09 Mei 2005 - 16:49

    Jochem:

    75 Man?!?! Op 20m2? (Met doorstroom natuurlijk ;D)

    Maar toch... Net zo druk als op 't Plein in Den Haag ;)

    Van de zomer wel effe weer goed komen zuipen hor!!

  • 11 Mei 2005 - 10:56

    Mark:

    eej niels
    dat feestje zag er goed uit.amsterdam was ook een gekkehuis daar hadde ze wel grolsch maar die hollandia's zijn net zo lekker naar een paar. je neemt het er nog maar ff goed van om 10 dagen nog ff te chille goede zaak.
    ik heb gesolliciteerd bij de landmacht en heb de keuringen gehad het was alleen niet helemaal in orde dus moet ik over een tijdje weerkomen zodat ik in november aan de slag kan bij de infantrie wat helemaal goed gaat komen.
    maak nog een paar mooie feestjes en natuurlijk veel succes met je tentames groete

  • 11 Mei 2005 - 15:44

    Paula:

    Hee Niels!
    Zo te zien heb je de Nederlandse eer hoog weten te houden daaro. Fiji klinkt errug lekker! Een goede afsluiting van je trip, denk ik.
    Maar eh... 75 mensen op 20m2 is dat niet goed voor een eervolle vermelding in het Guiness Book of Records? :-)
    Liefs Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels
Actief sinds 24 Okt. 2003
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 57689

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: