Laatste week reizen (+foto's) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu Laatste week reizen (+foto's) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu

Laatste week reizen (+foto's)

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 Februari 2005 | Australië, Melbourne

Lieve mensen,

Na 6 weken is mijn rondreis tot een einde gekomen. Na een aantal dagen in de metropool Sydney te hebben doorgebracht, ben ik nu sinds 4 dagen in Melbourne. Ik ben al redelijk gesettled en voel me hier al goed thuis. Maar ik zal jullie eerst verblijden met mijn belevenissen in Sydney. En onder het motto 'beter laat dan ooit' (no worries mate!) worden jullie eindelijk beloond met foto's van mijn rondreis!! Het zijn er een heleboel, dus sit back and relax ;-)

Na een lang verblijf in het zeer laid backe Byron Bay was het wel even wennen om in de wereldstad Sydney aan te komen. Er wonen 4 miljoen mensen in Sydney. Das meer dan 20% van de gehele Australische bevolking! Na een busrit van 13 uur, kwamen we tegen de ochtend aan op het busstation in het centrum van de stad. Een wandeling van ongeveer 15 minuten met onze zware backpacks (niks beter dan een beetje ochtendgymnastiek) bracht ons bij ons hostel. Het was een redelijk nieuw hostel en de faciliteiten waren dan ook goed in orde. De stapelbedden waren alleen van IKEA kwaliteit, dus bij de minste of geringste beweging kraakte het de hele verdieping over. En aangezien we in een kamer met 12 personen sliepen, kraakte en piepte het heel wat af 's nachts. Echt goede nachtrust heb ik dus niet gehad. Maar ja, je kunt natuurlijk ook niet anders verwachten in een hostel....

Na onze spullen gedropt te hebben in het hostel zijn we meteen de stad in gegaan voor een wandeling langs alle major attractions (zie de foto's). Het prachtige Darling Harbour is een mooie baai met allemaal cafeetjes langs de oevers van het water. Maar tegelijkertijd heeft de commercie zijn weg daar ook gevonden. Een winkelcentrum kan er natuurlijk niet ontbreken en de McDonalds en Starbucks waren ook nadrukkelijk aanwezig. Darling Harbour bied ook huis aan het Sydney aquarium. Dit hebben we ook maar met een bezoekje vereerd. De hele onderwaterwereld van Australie (oceaan en zoetwater) is hier te vinden. Onder andere dus krokodillen, haaien en alle andere vriendjes van Nemo.

Als je Sydney zegt, zeg je natuurlijk Harbour Bridge en Opera House. Zoals je op de foto's zal zien, zijn deze zeker het bezichten waard. We hebben dan ook redelijk wat foto's genomen. Na een beetje gerelaxed en de verhalen achter de bouw en alle problemen erachter te hebben vernomen van een aantal 'locals' hebben, kwamen we bij het Museum of Contemporary Arts. Ik heb er 3 stappen binnen gezet en was al snel weer buiten. Ik dacht laat ik even cultureel doen als hier toch eenmaal ben, maar dat viel vies tegen. Ik kon me niet inleven in de gedachten van alle kunstenaars dus besloot maar even van de zon te genieten op een bankje aan het water terwijl Steven zich laat verbazen door de zieke geest van een aantal Aziaten die hun werk tentoonstelden. Het is maar wat je prefereerd natuurlijk ;-)

Na deze lange wandeling waren we natuurlijk doodop en hebben naar omstandigheden (kraak, piep!) redelijk geslapen. De volgende ochtend heb ik de Royal Botanic Gardens en de haven bezocht tijdens mijn vroege rondje hardlopen door de haven. Deze dag hebben we een beetje doorgebracht met rondhangen en een beetje shoppen in Sydney. Het weer viel een beetje tegen. De volgende dag was een beetje het zelfde verhaal. De dag daarop was het weer echter zoals je van Australie verwacht (zon dus!) en hebben we de veerboot genomen naar Manly Beach. Het was een tochtje van ongeveer 40 minuten door de haven van Sydney, waardoor je alle sites nog een keer van een andere kant kunt bekijken. Je hoeft je dus geenszins te vervelen. Na een lekker luie middag op het strand, zijn we na een snelle douche de bus ingesprongen voor een 13 uur lange reis naar onze eindbestemming: Melbourne!

Het gebouw waar ik mijn kamer heb is echt heel mooi. Het heeft een buitenzwembad, fitness ruitme en allerlei andere koele faciliteiten. Maar ik zal jullie binnen een aantal dagen op de hoogte brengen van mijn avonturen so far in Melbourne, anders wordt dit verhaaltje veel te lang. Maar wees niet gevreest, ik zal dit weekend zeker mijn 1e week in Melbourne in geuren en kleuren aan jullie mededelen. Neem nu maar gerust de tijd om alle foto's door te kijken en jaloers te worden ;-)

See ya later!

  • 15 Februari 2005 - 09:59

    Boris:

    Yo Nelis,

    Het rondreizen zit er alweer op, jammer maar helaas. Wel vet stoer dat je nu eindelijk weer wat foto's kan plaatsen: zeeeer vet! Ben beetje (erg) jaloers.
    Ook relaxed dat je internet hebt op je kamer en op dit moment aan het msn-en bent (heb ik ook weer wat te doen zo rond de middag :)).
    Ik zal je verder niet vervelen met loos getype.

    Groeten van een Boris!

  • 15 Februari 2005 - 12:01

    Marleen:

    Hele korte reactie: GAAF

  • 15 Februari 2005 - 12:30

    Miranda:

    Hey veruit favoriete roomie (de echte waardering komt pas als je het mist he?!),

    Echt heel leuk om eens wat beeld bij de verhalen te zien. Je ziet er echt goed uit, wat een kleurtje! Natuurlijk is het landschap ook niet onaardig ;-)

    Wanneer moet je eigenlijk weer beginnen? Ik ben al weer veel te lang bezig, helemaal vastgeroest in schema's en planningen. Valt dalijk vast even tegen als je weer in de schoolbankjes moet plaatsnemen maar jou kennende gaat dat wel lukken.

    Gelukkig kunnen we dan wel elkaar weer wat vaker spreken zonder censuur haha.

    PFL is aan deze kant van de wereld een beetje kansloos. Zonder competitie ben ik namelijk niet zo gemotiveerd dus show me some dutch spirit ;-)

    Heel veel liefs en ik spreek je snel! Miranda

  • 15 Februari 2005 - 12:36

    Miranda:

    Hey veruit favoriete roomie (de echte waardering komt pas als je het mist he?!),

    Echt heel leuk om eens wat beeld bij de verhalen te zien. Je ziet er echt goed uit, wat een kleurtje! Natuurlijk is het landschap ook niet onaardig ;-)

    Wanneer moet je eigenlijk weer beginnen? Ik ben al weer veel te lang bezig, helemaal vastgeroest in schema's en planningen. Valt dalijk vast even tegen als je weer in de schoolbankjes moet plaatsnemen maar jou kennende gaat dat wel lukken.

    Gelukkig kunnen we dan wel elkaar weer wat vaker spreken zonder censuur haha.

    PFL is aan deze kant van de wereld een beetje kansloos. Zonder competitie ben ik namelijk niet zo gemotiveerd dus show me some dutch spirit ;-)

    Heel veel liefs en ik spreek je snel! Miranda

  • 15 Februari 2005 - 12:57

    Zus:

    He lief broertje...
    Zo te horen heb jij het betere leven daar.
    Hier alleen maar kou, regen, sneeuw!
    Heb morgen twee sollicitatiegesprekken. Ja weet nog niet of ik kan blijven en ben ook geen miep werkloos, dus dan maar verder kijken he... Ze willen me wel houden maar moeten bekijken of dit financieel uit kan. Morgen eerst naar Almere, hoofdkantoor, voor baan als consultant bij een detacheringsbureau voor adm/secretarieel personeel. 's middags naar Timing uitzendbureau, ze hadden me gebeld of ik niet bij hen wilde komen werken.
    Wel spannend hoor.. Gisteren lekker vrije dag gehad en met ma wezen winkelen! Handbal gaat nog niet veel beter, beetje eentonig maar de punten blijven uit.
    Succes deze week. De computer is nog steeds kaput, dus msn-en lukt nog effe niet!
    We moeten ook even hebben over kado voor pa, over maandje is het al bijna zover dan wordt ie 50 ja... Heb jij nog ideeen? Wij hebben al wel wat maar wie weet heb jij nog leuke tips..
    Niet te bruin worden he!!!!! Heeeel veeeeeel liefs van je zusje en Hans.

  • 15 Februari 2005 - 15:04

    Paula:

    Hee Niels!
    Nou het is je gelukt hoor... Zit hier heel jaloers te zijn terwijl ik je foto's bekijk. Ziet er allemaal super uit! Helaas is het rondreizen nu voorbij en begint het harde leven weer ;)
    Heel veel succes!
    Liefs Paula

  • 15 Februari 2005 - 16:16

    Doris:

    Wat een gaaf land, wat een gave reis! Jammer dat de weer- en ooggoden je niet altijd even goed gezind zijn geweest tot dusver, maar wel een superervaring neem ik aan :) Enjoy!

    Groetjes en veel zonneschijn!

    Doris

  • 15 Februari 2005 - 18:34

    Paul:

    Ha beste kerel. wat een indrukwekkende foto's, gaaf.
    je ziet er goed uit op die enkele foto waar je op staat.IK had trouwens wel echte haaienfoto's verwacht en niet uit een aquarium.
    veel plezier nog en de groeten van Ivonne en de kids

  • 16 Februari 2005 - 07:47

    Yvonne:

    Nou, dat jaloers worden is wel gelukt.... Kan er niet meer van zeggen dan: woooh!!!
    Klein nieuwtje: Ik ben toegelaten tot het CEMS programma en Bocconi!

  • 16 Februari 2005 - 14:22

    RasjeB:

    Yo kerel!!!!

    Wat een koele foto's zeg...dat jij dat allemaal gezien hebt pfffff daar wordt een mens jaloers van en ja dat ben ik.
    Het wordt nu tijd voor je om serieus bezig te gaan en te studeren. Dus ik wens jouw nog veel plezier daar en zie uit naar verdere berichten.

    Gegroet

  • 17 Februari 2005 - 13:02

    Kees:

    het is koud en grauw in het Eur-gebouw. De lucht is grijs en je wordt al depressief als je inademt. Maar jij hebt er een mooi reisje op zitten. Ziet er zonnig en gezellig uit. Maakte me al geen zorgen over het vermaakgehalte van jouw reis maar ben nu definitief gerust gesteld. Ik heb wat DVD's van je geleend btw. Wendy waardeerde American Psycho en Donnie Brasco toch niet.

    Wel goed eten, jochie.
    Kees

  • 17 Februari 2005 - 20:35

    Je Buurvrouw:

    Na een flinke fietstocht, van oostplein naar eendrachtsplein met gevoelstemperatuur van -10 is het toch prettig om jouw mailtjes te lezen, is er toch een beetje zon, echt super cool al die foto's x hoi jen

  • 18 Februari 2005 - 22:06

    Joris:

    He nielske,

    Gave foto's! Ik wens je heel veel succes bij het studeren en veel lol in het leventje daar.

    Kijk ook even op www.meesterweek.nl

    Groeten, Joris

  • 21 Februari 2005 - 07:21

    Leonie:

    hi niels,

    het is het heerlijk om die verhalen te lezen. en wat een gave foto's... heel plezier en de tijd gaat zeker best snel of nie?

    KussieZ leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels
Actief sinds 24 Okt. 2003
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 57692

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: