Bierfestival, Philip Island en tentamens... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu Bierfestival, Philip Island en tentamens... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu

Bierfestival, Philip Island en tentamens...

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

30 Mei 2005 | Australië, Melbourne

Hi mates,

Na een radiostilte van een aantal weken dacht ik 'laat ik maar weer eens wat van me horen'. Ik wil jullie natuurlijk niet ongerust maken. Het leven Down Under is nog steeds goed, alhoewel mijn spannende avonturen momenteel even op een iets lager pitje staan. Dit is te wijten aan deadlines voor opdrachten en aankomende tentamens. Maar tussen alle quasi-inspanningen door vind ik toch nog genoeg tijd om te genieten van het goede Melbournse leven....

2 weken geleden was er een groot bierfestival in het Exhibitie gebouw in een nabijgelegen park. De advertenties beloofden onbeperkt bier proeven van meer dan 400 bieren van over de hele wereld voor $35. Dat klonk natuurlijk wel erg aanlokkelijk en dit buitenkansjes kon ik dus ook niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Helaas was het niet helemaal de bierhemel die ze ons hadden beloofd..... Het bier proeven was echt bier proeven: de glazen werden maar voor een kwart gevuld. En van de beloofde 400 bieren waren er nog maar een stuk of 100 over (we waren namelijk op de laatste dag van het festival). De rest van de brouwerijen was al door de voorraad heen. Maar ondanks deze minuscule tegenslagen hebben we toch een prima avond gehad!

Afgelopen weekend ben ik met 10 andere studenten naar Philip Island geweest. Dat is een eiland op zo'n 2 uur rijden van Melbourne. Even een laatste weekendje weg voordat de 'tentamen stress' gaat beginnen. We waren van plan zaterdagochtend vroeg te vertrekken, maar aangezien we de nacht ervoor een feestje hadden van de student exchange society werd de beoogde vertrektijd niet helemaal gehaald. Na een kleine vertraging kon dan toch de rit beginnen naar Philip Island. Aangekomen op het pitoresque eiland hebben we een beetje rondgehangen en uitgebreid gelunchd alvorens we ons huisje betraden. De nodige alcholische versnaperingen waren natuurlijk aangeschaft. Het feit dat er zoveel verschillende nationaliteiten aanwezig waren (Nederlands, Mexicaans, Japans, Duits, Zweeds, Deens, Australisch en Vietnamees) kwam goed tot uiting in de verschillende drankspelletjes van over de hele wereld. Je raad het al: het was dus erg gezellig. De volgende dag na een niet al te lange nachtrust op de bank moesten we ons huisje helaas al weer verlaten. De checkuit tijd van 10 uur 's ochtends werd met een goede 3 uur overschreden en na nog een verfrissende wandeling langs het strand werd de tocht naar Melbourne weer ingezet.

De aankomende 2 weken staan in het teken van studeren. Mijn tentamens beginnen eind volgende week en zijn allemaal binnen een tijdsbestek van 4 dagen. Maar na mijn laatste tentamen op 14 juni vlieg ik dezelfde avond nog naar Fiji!!!! Daar zal ik 10 dagen genieten van een welverdiende vakantie gevuld met scuba duiken, witte stranden, blauwe zee, gele zon en groene parasolletjes in mijn cocktail, alvorens ik weer naar Melbourne terugkeer om mijn laatste dagen hier van iedereen en alles afscheid te nemen voor mijn vertrek terug naar NL. Al met al kunnen jullie mij vanaf 29 juni weer bewonderen in Nederland. Wees dus niet getreurt jullie hoeven nog maar 1 maandje te wachten.....

See you later! Take care!

  • 30 Mei 2005 - 10:34

    WJ:

    Hey Niels, Succes met je tentamens!! En geniet ervan daar op Fiji!! Is het welverdiende rust vanwege je tentamenstress of is het om bij te komen van 4 maanden partyen down under;) either way.. enjoy!:)

  • 30 Mei 2005 - 10:39

    Wouter:

    Hey Nelis, leuk weer eens wat van je te horen,
    Deze keer wel alles goed gegaan met de drankspelletjes?

    Good luck met de tentamens en have fun op Fiji!

  • 30 Mei 2005 - 10:48

    Esther:

    Hé Nielsje,

    Succes met je tentamens! Valt zeker zwaar om nu weer te moeten studeren, maar ja jou kennende kom je toch wel met cum laude cijfers terug.
    Heel veel plezier nog op Fiji, geniet er lekker van!

  • 30 Mei 2005 - 11:31

    Maarten:

    Hello Niels,

    succes met blokken en de tentamens de komende tijd! Effe rustig an doen met party's en drankspelletjes, geniet straks op Fiji van je vakantie!

    Groeten uut Oxe!

  • 30 Mei 2005 - 11:53

    Bert-Jan:

    Jo Nelis,
    zie je 29 juni weer, dan kun je weer gewoon 1 soort bier drinken in ons immer rustieke Battum aan de oevers van de Bekke!
    Veel plezier op Fiji (komen daar de appels vandaan of zijn dat Fuji's??).

    Spreek jou volgende maand, ben je net op tijd voor de contractbesprekingen van de plaatselijke FC!

    Veel plezier verder!

    Groeten van Voog aus Battum am Bekke

    Klazien's tip van de week: goed blijven drinken als het kwik boven de (2)5 graden Celcius komt!

  • 30 Mei 2005 - 12:31

    Boris:

    Yo Nelis!

    Het klinkt allemaal weer goed, al dat bier! Je hebt die "Mexicaan" toch wel het befaamde Nederlandse drankspelletje bijgebracht?

    Wel terecht dat je nu eindelijk eens iets nuttigs moet gaan doen daar, je bent niet op vakantie! Nou ja, niet helemaal dan... ik zou zeggen vriend: doe goed je best op school, jonge man! Anders komt Alie met de mattenklopper jou eens een lesje leren denk ik!

    Verder, geniet van de laatste weekjes en tot over een maandje!

    Gegroet,
    Eén Boris!

  • 30 Mei 2005 - 14:30

    RaulP:

    Yo Nelis,

    Dat werd wel weer een xtje tijd ook voor wat laatste niews!
    Ik hoor dat het leven nog steeds uit veel alcohol en uitstapjes bestaat, het betere werk dus.

    Ik wens u veel suc6 komende weken, en veel plezier op Fiji!
    Neem je paar Fiji film camera's voor me mee, die zullen daar wel goedkoop zijn. :-P

    Het beste maar weer!
    Tot over een maandje!

    Raul P

  • 30 Mei 2005 - 14:35

    Joris B:

    Hey Niels,

    Klinkt goed allemaal, tot de 29e, maar 1 ding, hoe kan je nou naar een eiland toe rijden als het een eiland is??
    Gr J

  • 30 Mei 2005 - 19:41

    Miranda:

    Hey Roomie..!!

    Ik ben vandaag weer helemaal ingetrokken in Rotterdam en heb net genoten van overheerlijke drank en spijzen van Kees en Willem. Het was zeer gezellig met de huisgenoten maar er werd er toch 1 gemist in de party-unit. Er is hier niets veranderd. Geniet lekker van de welverdiende vakantie ;-) Pak je spullen maar niet uit want we gaan zum Koln und St. Gallen. Enne aan dat drinken en naar bed van jou kan ik toch niet wennen hoor..haha!! Tot snel. Liefs

  • 31 Mei 2005 - 09:19

    Paula:

    Hee Niels!
    Heel veel succes met je tentamens en alvast heel veel plezier in Fiji!
    Liefs Paula

  • 01 Juni 2005 - 09:46

    Marleen:

    Hoi Niels, dat werd idd tijd dat je wat van je liet horen :) Klinkt allemaal nog steeds erg leuk. Alvast veel succes met leren voor je tentamens. Ik heb gister mijn laatste reguliere tentamen gemaakt, dus kan nu een beetje van het mooie weer gaan genieten. Tot over een maandje.

    Groetjes Marleen

  • 02 Juni 2005 - 14:45

    Kloosterboer:

    Yo Nelis,

    Eindelijk dus weer is aan het echte werk! Succes!!
    Viel Spas auf de Fiji eilanden!(welverdiende vakantie ofnie...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels
Actief sinds 24 Okt. 2003
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 57685

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: