Formula 1, Soccer and Aussie Rules - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu Formula 1, Soccer and Aussie Rules - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu

Formula 1, Soccer and Aussie Rules

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

14 Maart 2005 | Australië, Melbourne

Hi dudes,

It’s been almost 2 weeks, dus ik dacht ‘laat ik maar weer eens wat van me horen’. Ik wil natuurlijk niet dat jullie ongerust worden. Want daar is totaal geen reden voor. Ondanks dat ik momenteel redelijk gesettled ben, zijn er nog genoeg dingen te beleven in Melbourne waarvan ik jullie graag op de hoogte stel. Ik heb inmiddels een start gemaakt met mijn studie, heb de Formula 1 Grand Prix met een bezoekje vereert, heb mijn debuut gemaakt voor de Melbourne University Soccer Club, heb mijn eerste Aussie Rules Football bezocht en heb natuurlijk weer de nodige feestjes afgelopen. Kortom genoeg redenen om weer van me te doen spreken.

2 weken geleden ben ik begonnen met mijn studie aan de University of Melbourne. Ik volg momenteel 4 vakken: e-Business Strategy, Global Marketing, Product and Brand Management en het altijd verrassende Sports and Education in Australian Society. Ik zal niet te veel uitweiden over de vakken, maar ze zijn opzich wel redelijk interessant en ik denk ook wel goed te doen. Het enige nadeel is dat je hier voor alle vakken elke week wel een opdracht moet zodat je ook daadwerkelijk bij moet blijven. Das toch wel even een verschil met Nederland waar je een weekje voor de tentamens nog wel eens kan beginnen met studeren.... Maar ja, das ook weer eens wat anders. Ik heb mijn werkgroepen zorgvuldig gekozen zodat ik met zoveel mogelijk Ozzies en zo min mogelijk Aziaten zit opgescheept. De uni is werkelijk overbevolkt met Aziaten en hun Engels is niet zo denderend dus het communiceren met hen gaat niet altijd even makkelijk. Daarnaast zijn hun namen ook allemaal het zelfde (Wei, He and so on) and stinken ze ook nog eens vreselijk naar Aziatisch eten. Maar ondanks alles zijn ze best ;-aardig hoor ;-)

Vorige week zondag ben ik naar de Foster Formule 1 Grand Prix geweest in Albert Park. Ik was nog nooit naar een GP geweest dus ik dacht dat dit de ultieme mogelijkheid was om het toch een keer bezocht te hebben. Het mooie van de GP van Melbourne is dat het werkelijk midden in de stad plaatsvind. Albert Park is (zoals de naam al aangeeft) een park in de stad waar normaal gesproken veel mensen hardlopen, fietsen en even bijkomen van hun hectische bestaan in de metropool die de naam Melbourne draagt. Het was dus maar een korte tramrit naar het park. Omdat we geen tribune kaarten hadden (alleen weggelegd voor de rich and famous) was het noodzaak om er al vroeg te zijn om zo een goed plekje in het gras te bemachtigen. Dit betekende al om 6 uur opstaan zodat we tegen 7.30 uur in het park waren. En warempel, toen we er aankwamen stond er al een inmense rij voor de toegangspoorten. Al met al hebben we uiteindelijk toch een redelijk plek weten te bemachtigen. Aangezien de race pas om 14.00 uur begon (er was tussen door nog wel een kwalificatie en wat minder aansprekende races) was het lang wachten. Mede door het verorberen van een aantal alcoholische versnaperingen heb ik wat tijd slapend doorgebracht. De race was opzich niet de spannendste uit de F1 historie en ik was dan ook een beetje teleurgesteld. Mede door het feit dat de auto’s echt zo ontzettend snel aan je voorbij razen. Maar het was leuk om een keer gezien te hebben.

Na een aantal weken trainen en een paar wedstijdjes onderling heb ik afgelopen zaterdag mijn officieuze debuut gemaakt voor de Melbourne University Soccer Club in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Kensington Rangers. De wedstrijd verliep in het begin wat stroefjes, doordat veel kerels nog nooit met elkaar hadden samengespeelt. Het feit dat ik de enige ‘buitenlander’ was maakte het voor mij nog wat lastiger. Maar na een ietwat terleurstellend verlopen eerste helft (0-0), bleek de tweede een stuk veel belovender. Na ongeveer 10 minuten kwamen we op 1-0 door een beeldschone snoekduik van mijn persoontje (wil niet te arrogant overkomen). Uiteindelijk werd de wedstijd met 3-0 begonnen en konden we allemaal tevreden naar huis!

Die zelfde avond heb ik samen met een groep andere personen de finale van de Australian Rules Football (AFL) pre-season tournament bezocht. Het team uit onze suburb (Carlton) stond in de finale dus dat was een extra motivatie om te gaan. Footie is echt een hele interessante sport om te kijken. Het is heel snel en dynamisch en het gaat er hard aan toe. Ik zal de regels niet aan jullie uitleggen (das te ingewikkeld) maar het is een combinatie van rugby, American Football en voetbal. Na een spannend verlopen wedstrijd trok Carlton de wedstijd naar zich toe in het laatste kwart en kon er voor het eerst in 10 jaar weer een prijs aan de prijzenkast worden toegevoegd. Het was dus groot feest bij ons in de buurt dus je kunt wel indenken hoe wij de avond verder hebben doorgebracht ;-)

Verder zijn er gedurende de week en ook in het weekend genoeg feestjes om af te lopen. De afgelopen weken waren veelal iedere avond wel gevuld met uitgaan en op een gegeven moment begon mijn lichaam een beetje tegen te stribbelen. Heb dus besloten mijn uitgaansgedrag een beetje aan te passen en zodoende ook een beetje geld te beparen. Desalnietemin zijn er nog genoeg leuke pubs om uit te gaan. Ze hebben hier zelfs een pub waar ze karoake doen en het ‘Dutch Courage’ noemen (zie foto). Dit was natuurlijk de perfecte gelegenheid om onze Nederlandse moed tentoon te stellen en de aanwezige gasten te trakteren met onze zang kwaliteiten. Het is alleen beter dat we onze gezichten daar nu een tijdje niet meer laten zien.....

Al met al vermaak ik me dus nog steeds prima. Over 1,5 week is het hier voorjaarsvakantie (ik kan er ook niks aan doen) en ga ik voor 1,5 week naar Western Australia. Na mijn terugkomst zal ik jullie natuurlijk weer versteld doen staan van de schoonheid van het Australische landschap door middel van een aantal welgenomen kiekjes. Dus weer iets om naar uit te kijken.

Tot zover. Hou jullie taai!

See ya later dudes!

  • 14 Maart 2005 - 07:17

    Kloosterboer:

    Ha die Niels, Kzie nog geen foto's, maar goed kan ook te snel zijn, haha.
    zo te lezen hou je de p&t conditie aardig op peil daaro!
    Voorjaarsvakantie?!?, je bent net begonnnen man! sjonge jonge wat'n leven ofneethan!, hahaaa!!
    Nou tot het volgende verhaal dan maar weer, Rollator!!
    Groeten uit het wonderschone Bathmen

  • 14 Maart 2005 - 07:18

    Kloosterboer:

    Ha dr staan nu toch wel foto's bij, was dus te snel! hahaa!!

  • 14 Maart 2005 - 09:12

    Yvonne:

    Hoi hoi,

    Nou, dat moet idd wennen voor je zijn, elke week bijblijven, ha! Maar ik twijfel er niet aan dat de Bathmense spirit, net als op de Erasmus, ook in Melbourne wel zal zegvieren! Ondanks het lange wachten, lijkt het me toch leuk om een keer zo'n GP bij te wonen. In jouw woorden: das ook weer eens wat anders!!
    Ik kijk nu al uit naar de foto's van Western Australia, ben benieuwd wat voorn gespuis je nu weer tegenkomt...

    Groeten vanuit Rotterdam!!

  • 14 Maart 2005 - 14:06

    Miranda:

    Lieve Niels,

    Klinkt goed allemaal zeg!! Hoewel je nu al weer wat harder moet werken dan in NL is het daar alweer bijna "Spring Break". Heerlijk dat je Australie verder gaat ontdekken. Maar je komt toch nog wel terug naar Nederland in juni hevoor de roadtrip..?! Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Keulen erg gul is met enjoyable times.

    Heel veel liefs

  • 17 Maart 2005 - 19:46

    Marleen:

    Hoi Niels,

    Het klinkt nog steeds allemaal super. Vooral die voorjaarsvakantie!!! Hier in Nederland hebben we sinds gister ook eindelijk mooi weer, maar aan het australische weer kunnen wij volgens mij niet tippen. Veel plezier en doe wat leuks met je vakantie.

    Groetjes Marleen

  • 19 Maart 2005 - 13:00

    Birgit:

    Heey Niels,

    Jeetje ongelofelijk wat je allemaal meemaakt!! Met een voorjaarsvakantie in het vooruitzicht is het natuurlijk helemaal lekker genieten.
    Al is het wel even anders dan het relaxte studieleventje in Nederland waar je een week van tevoren kon beginnen en dan nog prachtige cijfers haalde... Hard aan de bak! Maar goed met al die leuke uitstapjes is dat een stukje minder erg.
    Vrijdag 1 april heb ik met Annewil afgesproken. We gaan er een gezellig dagje van maken!!
    Geniet van al het moois en succes met de studie!

    Groetjes Birgit

  • 21 Maart 2005 - 02:10

    Kees:

    je houdt er blijkbaar weer een brabantse stijl op na. Wat een goede zaak is. Aziaten zijn op zich prima als ze zich in Azie bevinden, goed engels spreken of bij PSV spelen. Overbevolking is nooit acceptabel. Doe daar wat aan. Wendy houdt het allemaal netjes. Ik hou het nauwlettend in de gaten natuurlijk. Ze drinkt alleen te weinig bier. De bierconsumptie is minstens gehalveerd sinds jouw vertrek. Een groot gemis. Rustig aan en onthou dat het niet om de doelpunten gaat maar om het spelletje. Ofzo. Rinus MIchels is trouwens dood. Voor het geval je dat nog niet wist. Oorlog is oorlog en voetbal is voetbal. Maar het kan ook andersom en door elkaar gezegd worden. Oorlog is voetbal en voetbal is oorlog. Je komt er wel uit.

    Laterz,

    Kees

  • 23 Maart 2005 - 10:24

    Hoi-jen:

    Hoi Niels,
    Leuk al die berichtjes en foto's. Is het alleen bier drinken of sport je ook nog? de marathon 10 april, volgend jaar jij weer? De stranden zijn bijna net zo mooi als in Curacao...ben je al poepiebruin?

    gr hoi jen

  • 25 Maart 2005 - 17:49

    Joris (O):

    De transfer is dus toch helemaal rondgekomen. We gaan je bij de X-Mentors missen, maar de financiële middelen die wij met de transfer hebben kunnen bemachtigen geven ons wat ruimte om nieuwe talenten op te leiden. De deur blijft in ieder geval altijd voor je open staan!

    Veel plezier in West Australië en ik kijk met plezier en verbazing naar alle foto's.

    Groet,
    Joris

  • 30 Maart 2005 - 10:04

    WJ:

    hey nelis, zag gisteren op CNN de wedstrijd van australie tegen indonesie... 3-0.. wat is jouw aandeel daarin??;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels
Actief sinds 24 Okt. 2003
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 57674

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: