YMCA Camp & Aussie rules football - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu YMCA Camp & Aussie rules football - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niels Esmeijer - WaarBenJij.nu

YMCA Camp & Aussie rules football

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

01 Maart 2005 | Australië, Melbourne

Hi dudes,

Zoals jullie nu onderhand wel gewend zijn, ook deze week weer een nieuwe aflevering van ‘Niels Down Under’. Deze episode zal de belevenissen bevatten van de orientatie week, de kennismaking met Australisch voetbal en het kennismakingsweekend van de YMCA (het appartementencomplex waar ik verblijf). Wederom dus genoeg redenen om verder te lezen. Tevens heb ik ook wat foto’s bijgevoegd om jullie ook visueel te vermaken ;-)

Afgelopen week was het O-week op de universiteit. O-week staat voor orientatie week en is een soort introductie van de universiteit. Tegelijkertijd zijn ook alle studentenvereniging erbij betrokken. Het is dus een week lang een combinatie van een beetje kennismaken met de uni en dolle pret! Niet geheel onaangenaam dus.Wederom een aantal leuke feestje afgelopen, maar de foto’s geven waarschijnlijk een beter beeld ;-Heb me na lang gezeur en vele goedkeuringsprocedures (is dit een woord) uiteindelijk ingeschreven voor 4 vakken. 3 vakken zijn bedoeld om in te brengen in mijn Master in Rotterdam. Het laatste vak is Sports and Education in Australian Society. Zoals jullie misschien wel weten zijn de Ozzies sportgek en zoals de naam van het vak al doet vermoeden gaat het over de invloed van sport op de Australische samenleving. Vooral cricket, en Australian Rules Football (combinatie van rugby en voetbal) zijn hier heel populair. ‘Footie’ zoals ze het hier noemen is de grootste sport en is echt ontzettend ruig en snel. Het is heel leuk om te kijken, maar helaas is mijn postuur niet het beste voor deelname aan dit Ozzie spektakel. De nationale competitie bestaat uit 16 teams en 11 daarvan komen uit Melbourne of omstreken. Het is dus vooral huge in Melbourne. Wij hebben Carlton in onze armen gesloten als onze nieuwe favoriete footie club omdat we in Carlton wonen. GO CARLTON BLUES! Een shirt moet nog aangeschaft worden, maar das slechts een kwestie van tijd. Een onderdeel van de cursus is dan ook het bezoeken van een aantal sportwedstrijden. Erg vervelend dus.... Waarom geven ze zulke vakken niet in Nederland???

Tevens ben ik lid geworden van het universiteits voetbalteam (dus niet het Aussie Rules Football). Dat team is weer onderdeel van de Carlton Soccer Club en er zitten dus ook non-students in de selectie. Het is nu pre-season en er word dus alleen nog maar getraind en af en toe vriendschappelijk gevoetbald. Het nivo hier is niet hetzelfde als in Nederland omdat soccer een relatief kleine sport is hier. De trainer is dan ook redelijk onder de indruk van het spel van de Europeanen hiero. Een plaatsje in het eerste elftal lonkt....

Afgelopen weekend zijn we met zo’n 120 mensen uit het appartementencomplex waar we wonen op kamp geweest op een locatie aan de kust. We sliepen met zijn 10en in barraken dus het backpack gevoel was weer even terug. Van de 120 mensen waren er 2 Nederlands (Steven en ik), 1 Zweeds, 1 Duits, 2 Chinees en de rest was uit de VS. Das ook weer eens wat anders. Was desalnietemin erg gezellig en heb me prima vermaakt. Is tevens ook goed voor mijn Engels, want sinds ik hier ben heb ik nog maar weinig Nederlands gesproken. Ik kan soms al niet meer op de Nederlandse woorden komen als ik met Steven praat of een mailtje aan het typen ben. Maar hopelijk is dat a good thing....

De avonden tijdens het kamp waren (zoals was te verwachten) gevuld met het consumeren van alcoholische versnaperingen. Niet bepaald vervelend dus. Overdag waren er allerlei verschillende actitiveiten zoals klimwanden en andere verticale uitdagingen en wandelingen naar afgelegen stranden (check de foto’s!!). De activiteiten op zondag hebben we maar laten schieten na een lange zaterdagnacht.

Vandaag begint dan ook na bijna 2 maanden in Australie mijn studie. Heb wel een relaxed rooster. Heb woensdag vrij en alle classes beginnen niet eerder dan 2 pm. Mag dus niet klagen. Even aankijken hoe het nivo hier is, maar dat zal wel los lopen. Hopelijk zijn jullie weer een beetje op hoogte. Aankomend weekend staat de GP Formula 1 op het programma, dus ik zal proberen Michael Schumacher te strikken voor een foto ;-)

See ya later dudes!

  • 01 Maart 2005 - 00:04

    Miranda:

    He lieve Niels,

    Nu mag ik ook de eerste zijn op jouw site. We are very blessed! Waarschijnlijk hebben wij net geluk met het tijdverschil, als jij nu het raam uitkijkt zie je dan ook de maan en de sterren..?

    De O-week klinkt goed, alsmede het weekend! Echt heel tof dat dat allemaal georganiseerd wordt. Wat vond je van al de Amerikanen trouwens?

    Misschien ben ik te snel maar ik zie nog geen foto's. Ik kijk morgen gelijk even, kan ik je zien als een van de eerste dingen direct na het opstaan bijna zoals in Rotterdam. Het lijkt me ook heel tof om je weer in enigzins benevelde toestand te zien. Ik kan niet wachten totdat ik dat weer in het echt zie (en zelf te dronken ben om het dan te apprecieren waarschijnlijk)

    Lots of love!

  • 01 Maart 2005 - 07:44

    Maarten:

    He Neles,

    Klinkt goed daar zo, genoeg te doen en natuurlijk genoeg te consumeren... Hoort bij het studentenleven! Nu op naar het serieuzere werk, zal ook wel los lopen.
    Laat je niet teveel van je voetbal talent zien in Down Under, straks krijgje nog een lucratief contractje aangeboden... en kom je niet terug bij ABS! Veel succes met de studie en veel plezier bij de formule 1!

    Groeten Maarten

  • 01 Maart 2005 - 11:55

    Frankie..!!:

    Heeej niels.
    Hoe gaat het?>
    Ons wel goed, maarjah we zijn wel een beetje jalors op jou hoor...
    Ikkke heb nou pww, duzz ben hard bezig.
    Is het bij jou lekker warm trouwens, het is hier heel koud gister -10 en ikke maar fietsen.
    Nou veel succes bij de grand prix in Australie..
    Ben ik ook jalours op, Veel plezier en de groeten van frank...

    P.s. Trouwens ik heb een probleem met de computer opgelost zonder jou, goed heeee.
    Leer ik nog wat van je )dat ik het nu zelf kan':D

  • 01 Maart 2005 - 12:42

    Zus:

    he lief broertje,

    hier zijn geen woorden voor je! zoals ik al wel verwachtte vermaak je je prima en red je je best.
    ben echt superdruk met werk en eventueel nieuw werk, heb do kennismaking en dan laatste gesprek... sorry dat ik laatste tijd weinig heb gemaild, maar is ene beetje gekkenhuis, veel overuren laatste tijd gemaakt... van hadr werken ga je niet dood he!!! denk even snel kijken op je site en let you know that i miss you. echt vreemd om elkaar al 2 maanden niet meer te hebben gezien. maar onze computer doed het weer en we hebben een webcam, dus msn-en maar... hou je taai, mis je, hele veel liefs je big sister...

  • 01 Maart 2005 - 17:11

    Jeffrey:

    Zo zo Niels, het is voor het eerst dat ik ff op je site kijk, maar eh je bent weer lekker bezig zo te zien. Hoe gaat het daar met de PFL-competitie? Al een beetje aan het winnen. He pik veel plezier nog! Ciou Jeffrey

  • 01 Maart 2005 - 19:11

    Kleine Nickiej:

    Heej Nille. (haha)
    Leuk dat je naar de grand prix van Melbourne-Australie gaat...
    Vraag maar een handtekening aan Micheal (haha).
    Een veel succes met voetballen in team probeer maar net zoveel goals als ik te maken. (lukt je toch niet).
    Groetjes Nick

  • 02 Maart 2005 - 15:33

    Jochem:

    'Een plaatsje in het eerste elftal lonkt....' En dat terwijl je bij ons teampie nog maar moet afwachten of je in de basis staat hahaha

    Ik word hier met elk bericht jalourser M-F-er!!

    Kan je die drankspelletjes daar trouwens wél aan of?? hahaha

    LATERR

  • 06 Maart 2005 - 16:09

    Floor:

    Hey Niels!
    Ik merk wel weer; je vermaakt je daar opperbest! Ik ben jaloers. Hier gaat alles wel prima maar we missen je natuurlijk kus kus

  • 10 Maart 2005 - 09:55

    Henry:

    He die Niels,

    zo te lezen gaat alles lekker daar? Ik denk dat ze daar een betere aanpak hebben met school: 2 uur pas beginnen en verplicht naar wedstrijden! Wat een leven heb je!
    Maar woon je op YMCA? Das toch van dat liedje met die agent, indiaan, bouwvakker...?

    Hey enjoy en tot later.
    Groeten Henry

  • 13 Maart 2005 - 17:48

    Stefan:

    Hey Niels,

    Goed verhaal, kunnen we niet ruilen????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels
Actief sinds 24 Okt. 2003
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 57650

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: